+

Tweakers Developers Summit event branding

art direction, branding, concept, identiteit, illustratie

Voor de vijfde keer organiseert Tweakers de Developers Summit. Een event waar techneuten en ontwikkelaars samenkomen om elkaar te ontmoeten, nieuwe technieken te ontdekken en technologische ontwikkelingen mee te maken. Door de coronacrisis is er dit jaar geen offline evenement, maar een 4 daags online event.

Tweakers vroeg aan Cup of Tea om dit online event visueel te maken. Wij bedachten voor deze summit een thema, ontwikkelde de identiteit en maakten het ontwerp voor de ‘hero visual’ als basis voor alle uitingen.

Als thema bedachten wij ‘Make IT real’. Developers als ontwikkelaars van de toekomst. Zij maken het waar. Ideeën, dromen en visies worden dankzij deze ‘devvers’ realiteit. In een tijd waarin niets onmogelijk lijkt.

We hebben een festival gevoel gecreëerd met ruimtes en gebouwen die ontwikkeld zijn voor de ‘gathering of tweakers’. Gebouwd op plekken waar je ze niet verwacht. In vormen die je nog niet kende.

Cup of Tea vroeg motion designer en illustrator Ruben Kos om het concept en thema te realiseren.  Zijn opdracht was om de 6 ‘Areas’ te ontwerpen die tot de verbeelding spreken en die laten zien wat we met ‘Make IT real’ bedoelen. De gebouwen die hij bedacht zijn industrieel, futuristisch en rauw. Op deze manier hebben we samen de 6 tracks voor dit jaar een gezicht gegeven: front-end, back-end, devops, AI, security & privacy, en smarthome. Kortom een online event met een ‘Mad Max’ achtige sfeer, een link naar gamification en festival gevoel.

Tweakers is onderdeel van DPG Media, eigenaar van onder meer Algemeen Dagblad, Trouw, de Volkskrant, Autotrack en Q-Music.  Sinds 1998 is het de grootste website in Nederland over technologie en elektronica met nieuws, reviews en de bekroonde Pricewatch.  De site heeft 4 miljoen bezoekers en 100 miljoen pageviews per maand.

Portfolio