Tim Oliehoek – Dutch film director – nieuwe identiteit, pay-off en website
art direction, beeldbewerking, branding, identiteit, interactie ontwerp, website realisatieTim Oliehoek is een bekende Nederlandse filmregisseur. Hij regisseerde o.a. ‘De Zaak Menten’ en ‘Het geheime dagboek van Hendrik Groen’. Beide series wonnen een Gouden Kalf voor het beste tv drama. Hij vroeg Cup of Tea om zijn presentatie onder handen te nemen. Voor Tim Oliehoek ontwikkelden wij zijn persoonlijke merk en hielpen hem met zijn positionering als dé Nederlandse regisseur: ‘Dutch Film Director’.
In zijn geheel vernieuwde website ligt nu de focus op zijn aansprekende portfolio van film- en videomateriaal. Verhalen vertalen naar film en bewegend beeld, daar ligt zijn grote talent en kracht. Tim Oliehoek regisseert producties waarmee hij het beste uit zijn crew, cast en zichzelf haalt. Full screen bewegend beeld van nieuw werk, maar ook van een aantal ‘klassiekers’ zoals bijvoorbeeld ‘Vet Hard’ en ‘Wiplala’.
Zijn showreel toont de belangrijkste scenes uit films, series en commercials. Met een duidelijk eigen merk met bijhorend logo, pay-off en positie in de markt. Van een rebel en uitdager naar een gevestigd filmregisseur. Van een aanstormend jong talent en maker van actiefilms naar regisseur van volwassen producties van films en series met diepgang, emotie en gelaagdheid. Passend bij zijn leeftijd, ervaring en status. Met een volledige Engelse online presentatie van zijn werk, cv en prijzen. En als onderschrift de claim en pay off: ‘Dutch director of feature films, series & commercials. For production companies, broadcasters, streaming services & advertising agencies’ toont hij duidelijk zijn internationale ambities. Tim Oliehoek is klaar om al zijn ervaring te bundelen voor ‘feature films’ en streaming series in binnen en buitenland.
Nieuwsgierig geworden naar werk van regisseur Tim Oliehoek? Op zondag 19 maart is de ‘near fiction’ serie ‘Arcadia’ over een samenleving in de nabije toekomst te zien op NPO 3.