Jouw Thuis – Zelf kiezen hoe je woont
art direction, beeldbewerking, belettering, branding, communicatie advies, concept, film, fotografie, identiteit, interactie ontwerp, interne communicatie, marketing advies, marktonderzoek, merkregistratie, strategie, website realisatie, winkelinrichtingVoor woningbouwcorporatie Portaal bedacht, creëerde en realiseerde reclamebureau Cup of Tea het merk en de pay off: Jouw Thuis – Zelf kiezen hoe je woont.
Jouw Thuis is een geheel nieuwe aanpak. Portaal biedt bewoners, in het Soesterkwartier in Amersfoort, oplossingen waarmee ze hun woning kunnen verbeteren op een moment wanneer dat hen uitkomt.
In samenwerking met het innovatieteam van Portaal, onder leiding van aanjager Annemieke van Doorn-Willems, werken we deze vraaggestuurde renovatie aanpak uit. Cup of Tea verzorgt de gehele identiteit en ontwikkelt alle communicatie uitingen. Van deurmat tot de website en van fotografie tot foldermateriaal. Van inrichting van de Jouw Thuis winkel tot “infomercial”. We geven strategisch-, marketing- en communicatieadvies. We werken als zelfsturend team met scrum. Leren door te doen en te proberen.
Het gebruik van de handgeschreven letters van Jouw Thuis en door de klant met “je” en “jij” te benaderen staat het merk dichterbij de klant. Sterker nog: Jouw Thuis werkt samen met bewoners, leveranciers en fabrikanten om oplossingen nog beter te maken. De klant als partner dus. Enthousiaste bewoners helpen mee in de “Jouw Thuis winkel”. De winkel geeft iedereen in de wijk de mogelijkheid om oplossingen in het echt en van dichtbij te bekijken. Zo kunnen ze zien en ervaren wat het effect van een oplossing is voor hun woning. Oplossingen waar mensen nu uit kunnen kiezen zijn: zonnepanelen, dakisolatie, spouwmuurisolatie, vloerisolatie, nieuwe deuren, dakramen en ventilatieoplossingen.
Persoonlijke communicatie, maatwerk en aandacht zijn hierbij de sleutel naar succes. Zo worden klanten fans en zelfs ambassadeurs. We bedachten o.a. de “paarse envelop” met hierin een aanbod op maat. Oplossingen die passen bij de bewoner en hun woning. En de “burenkaart” waarmee elke klant zijn of haar buren op de hoogte brengt van de aanstaande verbouwing of renovatie.
Een bijzondere en inspirerende opdracht waar wij als marketing- en communicatie duizendpoten met heel veel plezier aan werken. Een nieuw merk voor een innovatieve werkwijze. Die zorgt voor blije klanten, een duurzame wereld en voor bewustwording in de Portaal organisatie.