+

Human imagospot

animatie, art direction, branding, concept, film, identiteit, motion design, projectmanagement, strategie

Voor Human, de humanistische omroep, heeft Cup of Tea de allereerste imago spot gemaakt. Het filmpje wordt in mei en juni uitgezonden op NPO 1, 2 en 3. Doel is de naamsbekendheid en herkenbaarheid van Human te vergroten.

Je kent Human van De Vloer Op, Het Filosofisch Kwintet, Dus ik Ben, Brainwash, Argos en Medialogica. Bij het grote publiek werd Human bekend door de documentaire serie ‘Schuldig’ op NPO1. Veel Nederlanders sloten Dennis, de eigenaar van dierenwinkel Ambulia uit Amsterdam-Noord, in hun harten. Aan de hand van deze veel bekeken en bekroonde serie werden er door heel Nederland debatten gevoerd over de aanpak en preventie van schulden.

Het concept dat we voor Human bedachten is het claimen van het “=” teken. Dit idee komt voort uit het vervangen van de ‘is’ in Humanisme. Door met het “= teken” koppeling te leggen met de programma’s en initiatieven geven we Human lading en bekendheid. Het is een grafisch sterk teken dat goed past bij de bestaande identiteit.

Alle programma’s die Human maakt, maakt hij vanuit een humanistische visie. Met focus op: documentaire, drama en debat. Dit is de basis van de omroep. Omroep Human maakt louter inhoudelijke programma’s en wil je te denken geven en nieuwe perspectieven bieden. Om je hoofd vragen en je hart raken.

De spot staat in het teken van de documentaire ‘Schuldig’ met in de hoofdrol Dennis, de leadermuziek van Vincent van Warmerdam en herkenbare voiceover van Sarah Sylbing.

Portfolio