+

Backsaver

animatie, art direction, beeldbewerking, belettering, branding, concept, identiteit, interactie ontwerp, ontwerp, strategie, videoproductie, website realisatie

Voor Backsaver heeft reclamebureau Cup of Tea de gehele merkidentiteit en bedrijfspresentatie vernieuwd.

BackSaver is gespecialiseerd in het produceren van kwalitatief hoogwaardige hef- en kantelmachines van roestvast staal voor de voedingsmiddelenindustrie. Het is een onderdeel van het familiebedrijf  ‘Van Oirschot Roestvrijstaal BV’ opgericht in 1948. Anno 2016 zijn er meer dan 10 verschillende Backsaver machines verkrijgbaar die beschikbaar zijn in 40 landen wereldwijd.

In nauwe samenwerking met Bram van Oirschot hebben wij een nieuwe strategie en identiteit ontwikkeld. De oude stijl was toe aan vernieuwing en Bram, die als derde generatie  leiding geeft aan dit familiebedrijf, had een moderne strakke stijl voor ogen die hem kon helpen bij de internationale uitbreiding.

We hebben geadviseerd om Backsaver als apart merk te positioneren. Met een eigen verschijningsvorm en huisstijl. Met de nadruk op maatwerk . En met de slogan ‘Work hard, lift smart’ staat na twee familiegeneraties het verbeteren van de productieprocessen in de voedingsmiddelenindustrie nog steeds centraal.

Vervolgens hebben we alle uitingen gemaakt. Van een restyle van het logo tot het drukwerk voor de huisstijl. Van de beurspresentatie en foldermateriaal tot het ontwerp en de realisatie van een nieuwe website. De bezoeker kan nu snel alle Backsaver hef- en kantelmachines in één overzicht bij elkaar bekijken, makkelijk machines selecteren en eenvoudig een offerte opvragen. Alles is onder handen genomen om een duidelijke en consistente uitstraling te realiseren. De rechte rug van de letters met  ‘B’  benadrukt de houding van de gebruikers van de machines. Ergonomisch werken. Nooit meer tillen en voorover bukken.

Portfolio