+

Hoe maak je een boek? Mensen voor de Handel!

blog

Hoe maak je een boek? Eigenlijk werkt het net als het verzinnen van een huisstijl of identiteit. Als je voor iemand of voor een bedrijf een vorm of uiting wilt verzinnen en maken is het eerst zaak om zo dichtbij mogelijk te komen. Je moet een klant leren kennen en aanvoelen. Wie zijn de mensen achter het bedrijf en wat beweegt ze? Je moet echt tot de ‘kern’ komen. Je helpt tenslotte met het vertellen van hun verhaal om ze succesvol te laten zijn.

Toen Marnix Geus mij vroeg om hem te helpen met de vormgeving van zijn boek hoefde ik niet lang na te denken. We werkten al een tijd heel fijn samen. Hij heeft meerdere bedrijven maar het bekendste is wel Het PR Bureau. Het bestond in 2008, toen ik mijn eerste opdracht kreeg, uit zo’n 10 man en gonste van energie. Na verschillende projecten werd ik gevraagd om de gehele huisstijl te vernieuwen en Marnix betrok me ook bij het maken van interne presentaties en communicatie. Zo deelde hij al in een vroeg stadium zijn ideeën voor de strategie en bedrijfsvoering. Hij betrok me er echt bij. Als persoon en ondernemer herken ik mij in zijn kernwaarden, manier van werken, en ‘doe-mentaliteit’. Het was voor mij een hele inspirerende tijd. Juist omdat ik van de zijlijn alles kon meemaken, zag ik alle processen van dichtbij en kon ik onafhankelijk mijn adviezen en ideeën delen. Ik zag groei en succes maar ook mislukkingen en tegenslagen. Kortom: lief en leed in de ontwikkeling van het bureau en zijn persoonlijke weg als ondernemer.

En eigenlijk is het maken van dit boek net als deze weg er naar toe. Een heel persoonlijk ondernemersverhaal van een echte PR-man die de mens vóór de handel zet. Hij brengt mensen en werelden bij elkaar en zet ideeën om in werkelijkheid. Ik ben trots op het resultaat en de samenwerking. Van heel dichtbij tot de kern, van vorm naar resultaat. Spring maar op mijn rug!

Een boek maak je niet alleen. Met een heel team van mooie mensen is het boek geworden wat het nu is. Klik op de link ’team’ hieronder en zie wie er allemaal hebben meegewerkt. Bedankt! (Foto credits: Tim Stet)

Blog