+

Nieuwe website voor paardenstriptijdschrijft Penny

art direction, branding, identiteit, ontwerp, projectmanagement, website realisatie

Penny. Iedereen kent het: het grootste striptijdschrift voor de paardengek. Een ijzersterk merk.

Samen met Tim Smit van Penny heeft reclamebureau Cup of Tea uit Utrecht een strategie gemaakt om de gehele online presentatie te vernieuwen.

De nieuwe website heeft een moderner uiterlijk gekregen en is responsive geworden. Ook is het abonnementen gedeelte vernieuwd, zodat bezoekers nog eenvoudiger lid kunnen worden van hun favoriete tijdschrift. Deze vernieuwing heeft voor Penny direct geresulteerd in meer conversie.

De website heeft een ‘Social Wall’ gekregen genaamd ‘Mijn Penny’. Hier maken de Penny abonnees een eigen profiel aan. Daar laten ze berichtjes achter, plaatsen favoriete foto’s en hebben toegang tot exclusieve content waaronder video’s van ‘Penny TV’.

De Penny app is in lijn met de site geheel vernieuwd en is te downloaden voor iOS en Android. Design en technische realisatie van de website en app is uitgevoerd door Salescare.

Penny wordt uitgegeven door familiebedrijf Holco Publications uit Alkmaar. Anno 2017 heeft Penny tijdschrift een gedrukte oplage van meer dan 50.000 per twee weken.

Links:
Portfolio